NAV regisztráció tudnivalók
Röviden összefoglaljuk a szükséges teendőket programjainkkal kapcsolatban a NAV online számla rendszerhez való csatlakozáshoz.
Hasznos anyagok
Rövid összefoglaló az online számláról
Röviden összefoglaljuk a szükséges teendőket programjainkkal kapcsolatban a NAV online számla rendszerhez való csatlakozáshoz:
Fontos: A NAV-nál regisztrálni kell ehhez a felhasználónak, melyhez ÜGYFÉLKAPUVAL kell rendelkeznie. A regisztráció és beállítások már elvégezhetőek a NAV oldalain.
Regisztrációs folyamat főbb lépései:
- Regisztráció a NAV Online Számla Rendszerében
- Elsődleges felhasználó létrehozása a NAV Online Számla Rendszerében
- Technikai felhasználó létrehozása a NAV Online Számla Rendszerében
- Regisztrációs adatok megadása a Magnum Ügyviteli Rendszer számlázó modulunkban
vagy a MagnumSZÁMLA programunkban.
Fontos! Ha több cég számláz, minden jelentésre kötelezett adózónak külön technikai felhasználót kell regisztrálni és külön egyedi kulcsot generálni. Az adatszolgáltatás a belföldi adóalanyokra vonatkozik, így lényeges, hogy minden vevő esetén meg kell adni az adószámot a számla mentése előtt, ha a vevő adóalany.
Technikai felhasználóhoz tartozó: felhasználói név, jelszó, XML aláírókulcs, XML cserekulcs
(Bemutató videó a folyamatról: https://www.youtube.com/watch?time_continue=13&v=6LYG-Evlcms)
Amire érdemes odafigyelni:
- Jelszóválasztás: ha nem sikerül megfelelő jelszót választani, akkor hibaüzenet nélkül egyszerűen nem indult el a regisztráció.
- Ha az email címek után nem tesz szóközt, akkor nem érzékelte, hogy már beírták.
- Technikai felhasználó létrehozásakor a jelszó megadása után egy olyan oldalra kerülünk, ahol sok ki nem töltendő sor van. Itt egyszerűen lejjebb kell görgetni és a Kulcsgenerálás gombra kell kattintani.