Magnum IT

Ugrás a menüre

Online számla tudnivalók

2018. július 1-jétől kötelező adatot szolgáltatni a legalább 100 ezer forint áthárított áfát tartalmazó, belföldi adóalanyok közötti ügyletekről kiállított számlákról. 2020. július 1-től már az összes belföldi adóalanyok közötti ügyletről kell adatot szolgáltatni függetlenül az áfa összegétől a NAV online számla rendszerbe, 2021-től pedig már mindegyik belföldi teljesítési helyű számlát jelenteni kell.

Röviden összefoglaljuk a szükséges teendőket programjainkkal kapcsolatban a NAV online számla rendszerhez való csatlakozáshoz.

Hasznos anyagok

Rövid összefoglaló az online számláról

2018. július 1-jétől kötelező adatot szolgáltatni a legalább 100 ezer forint áthárított áfát tartalmazó, belföldi adóalanyok közötti ügyletekről kiállított számlákról. 2020. július 1-től már az összes belföldi adóalanyok közötti ügyletről kell adatot szolgáltatni függetlenül az áfa összegétől a NAV online számla rendszerbe, 2021-től pedig már mindegyik belföldi teljesítési helyű számlát jelenteni kell.

Röviden összefoglaljuk a szükséges teendőket programjainkkal kapcsolatban a NAV online számla rendszerhez való csatlakozáshoz:

Fontos: A NAV-nál regisztrálni kell ehhez a felhasználónak, melyhez ÜGYFÉLKAPUVAL kell rendelkeznie. A regisztráció és beállítások már elvégezhetőek a NAV oldalain. 

Regisztrációs folyamat főbb lépései:

  • Regisztráció a NAV Online Számla Rendszerében
  • Elsődleges felhasználó létrehozása a NAV Online Számla Rendszerében
  • Technikai felhasználó létrehozása a NAV Online Számla Rendszerében
  • Regisztrációs adatok megadása a Magnum Ügyviteli Rendszer számlázó modulunkban

vagy a MagnumSZÁMLA programunkban.

 

Fontos! Ha több cég számláz, minden jelentésre kötelezett adózónak külön technikai felhasználót kell regisztrálni és külön egyedi kulcsot generálni. Az adatszolgáltatás a belföldi adóalanyokra vonatkozik, így lényeges, hogy minden vevő esetén meg kell adni az adószámot a számla mentése előtt, ha a vevő adóalany.

Technikai felhasználóhoz tartozó: felhasználói név, jelszó, XML aláírókulcs, XML cserekulcs

(Bemutató videó a folyamatról: https://www.youtube.com/watch?time_continue=13&v=6LYG-Evlcms)

Amire érdemes odafigyelni:

  1. Jelszóválasztás: ha nem sikerül megfelelő jelszót választani, akkor hibaüzenet nélkül egyszerűen nem indult el a regisztráció.
  2. Ha az email címek után nem tesz szóközt, akkor nem érzékelte, hogy már beírták.
  3. Technikai felhasználó létrehozásakor a jelszó megadása után egy olyan oldalra kerülünk, ahol sok ki nem töltendő sor van. Itt egyszerűen lejjebb kell görgetni és a Kulcsgenerálás gombra kell kattintani.

További tudnivalók az online számláról

Regisztráció menete a NAV-nál

Online számla menete a MagnumSZÁMLA programban

Online számla tapasztalatok

Hibás autentikációt írt ki a program, elrontottam valamit?

Valószínűleg a teszt oldalon megadott technikai felhasználó adatait másolta be a programba. Kérem, a https://onlineszamla.nav.gov.hu/ oldalon létrehozott technikai felhasználó adatait rögzítse a MagnumSZÁMLA rendszerbe.

Kérem egyeztesse le technikai felhasználó jelszavát.  Az online számla felületén lehet külön jelszót megadni a technikai felhasználónak, így ez nem minden esetben egyezik meg a felületen regisztrált elsődleges felhasználó jelszavával.

A számla küldésénél a bedolgozva figyelmeztetéssel állapot jelenik meg, mit kell tennem?

Menjen be a Számla és Készlet modul /Adatszolgáltatás/ NAV online számlázás napló menüpontba, és nézze meg az Infó fül mellett megjelenő lap ikont. Itt látható a „Message” szó után a feltárt hiba /hibák.

Ettől függetlenül ezen számlák bekerülnek a NAV online-számla rendszerbe és befogadják.

Online számla 1_1

A figyelmeztetésnél „A számlasorok ÁFA mértéke eltérnek az összesítőben szereplő ÁFA mértékétől.” üzenetet írja ki, javítanom kell a számlát?

Ezt a hibaüzenetet az ÁFÁ-mértékenkénti összesítő bontás hiánya okozza, nem kell javítani. Nem kötelezően kitöltendő mező az Online-számla rendszerben. Sajnos hibának írja ki, de elfogadják és bedolgozzák az adatokat.

Kézi beküldés mit jelent?

A kézi beküldés gombot abban az esetben használja, ha a számlázóban kiállított számla valamilyen technikai ok miatt nem tud bekerülni az online számla rendszerbe 24 órán belül vagy a bejelentéstől számított 48 órán belül! Amennyiben manuális beküldés státuszra állít át egy számlát, azt már csak a honlapon https://onlineszamla.nav.gov.hu/ keresztül lehet jelenteni a „Számlaadat-rögzítés” menüpont alatt. A státusz megváltoztatható a „küldésre vár”-ra az újraküldés gombbal!

Lezártam a számlát és „küldésre vár” státuszban van már percek óta. Mikor küldi el a program a számlát?

A programban kiállított számla nem lesz azonnal elküldve a NAV online-számla rendszerébe. Olyan időközönként küldünk adatot, ahogyan a Rendszer/Beállítások/Program paraméterek /Számla és készlet/Online számla menüpontban Ön meghatározta. Alapértelmezetten 15 perc van beállítva, ha ezt soknak találja módosítsa 1 percre s így szinte azonnal látszik majd a státusz, ha mégsem látná, kérem kattintson a frissítés gombra.

„Egyéb” jelenik meg a fizetési mód alatt a NAV online-számla rendszerben, pedig én átutalásos számlát állítottam ki.

A MagnumSZÁMLA Számla és készlet/Adminisztráció/Fizetési módok menüpontban lehet típust választani a fizetési módokhoz.

Online számla 2

Online számla 3

A figyelmeztetésnél „nem a vevőhöz tartozó adószám” vagy „érvénytelen adószám „visszajelzés érkezik, hogyan javíthatom a számlát?

Előfordul, hogy az adószám a törzsben el van írva: érvényes, de nem a vevőhöz tartozó adószám van benne. Ilyen esetben a számla módosító számlával nem javítható – korábban simán ezt tették. Ehelyett sztornózni kell a számlát, mert a gazdasági esemény a felek között nem jött létre, majd új számlát kell kibocsátani.